İptal, İade ve Değişim Koşulları

1. Genel

www.ozpaylan.com.tr web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.

Alıcılar, satın aldıklar ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.

Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.

Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir. 

Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım klavuzu gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır. 

Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, Satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazlı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel Alıcıya iade edilmek zorundadır.

Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürün teslim yükümlülüğü sona erer.

3. Kredi Kartının Yetkisiz Kullanımı ile Yapılan Alışverişler

Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Özpaylan Hırdavat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.'ne (bundan böyle Satıcı olarak adlandırılacaktır) ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri kendisine ait olacak şekilde Satıcı’ ya iade etmek zorundadır. 

4. Öngörülmeyen Sebeplerle Ürün Süresinde Teslim Edilmezse

Satıcı'nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemezse, durum Alıcı'ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kart ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın Alcı'nn hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.

5. Alcının Ürün Kontrol Etme Yükümlülüğü 

Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Alıcı, Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir.

6.Cayma Hakkı

Alıcı; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, Satıcı'ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.

7. Satıcının Cayma Hakkı Bildirimi Yapılacak İletişim Bilgileri

E-posta[email protected]

Tel:+90 212 2553541

8. Cayma Hakkının Süresi

Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde Satıcı'ya iadeli taahhütlü posta, eposta veya web sitesi üzerinden yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır.

9. Cayma Hakkının Kullanımı

Üçüncü kişiye veya Alıcı'ya teslim edilen ürünün faturası, (iade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurunun düzenlemiş olduğu, taşıma bedeli dahil edilmeden düzenlenen faturası) ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği taktirde tamamlanmayacaktır.

İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte orijinal , eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

10. İade ve Değişim Prosedürü

Alıcı'nın siparişi kargoya verilmeden [email protected] adresine yapacağınız yazılı bildirimler ile siparişini iptal edebilir; bu durumda ödeme yaptığı tutar 2-3 gün içersinde iade edilir. Kargoya teslim edilmiş ürünlerin iptali yapılmaz.

Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve Alıcı'yı borç altına sokan belgeleri Alıcı'ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.

Alıcı'nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa Alıcı kusuru oranında Satıcı'nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan Alıcı sorumlu değildir.

Cayma hakkının kullanılması nedeniyle Satıcı tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

10.1. Müşteri Hizmetlerimize [email protected]  mail adresinden ulaşarak, iade ya da değişimini istediğiniz ürünler hakkında personelimizi bilgilendiriniz. İade ya da deşiğim isteğinizin onay ile birlikte personelimiz size geri dönüş yapacak ve süreç başlayacaktır. Değişim talebi yapılamayan ve değişim onayı alınmadan adresimize gönderilen ürünler kesinlikle teslim alınmayacaktır.

10.2. İade ve değişimler orijinal kutularında ya da ambalajlarında yapılmalıdır. Orijinal kutular, koruyucu jelatinleri, etiketleri, ambalajlar zarar görmüş (yırtılmış, üstüne etiket ya da bant yapıştırılmış), parçaları eksik ürünlerin iade ve değişimi yapılmamaktadır. İade ya da değişimi istenen ürün tarafımıza ulaştığındaki hali, daha önce müşteriye teslim edildiği haldeki gibi olmalıdır. 

10.3.İade ve değişimlerde tüm kargo masrafları müşteriye aittir. Sadece ilk deşiğim sonunda müşteriye gönderilecek değiştirilmiş ürünün kargo masrafları firmamız tarafından karşılanmaktadır. Bunun haricinde müşteriden gelen, hem de müşteriye giden kargonun ücreti müşteri tarafından karşılanmalıdır. Alıcı ödemeli gönderilen kargolar kesinlikle teslim alınmamaktadır. İade ya da değişim için yollamış olduğunuz ürünün kargo takip numarasını paylaşmayı lütfen unutmayın.

10.4. İade ve değişiklik talebi durumunda ürünlerin iletileceği adres:

Özpaylan Hırdavat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.

Emek Yemez Mah. Sarı Zeybek Sok No :17/D Beyoğlu - İSTANBUL

10.5. İade ya da değişimini talep ettiğiniz ürün depomuza ulaştıktan sonra iade şartlarına uygunluğu kontrol edilir ve iade ya da değişime engel bir durum yoksa 2 (iki) iş günü içinde iade bedeli bankanıza iletilir. Değişim talebiniz var ise yeni ürününüz 2 (iki) iş günü içinde kargoya teslim edilir.

Önemli not: Sipariş bedeli alıcının alışverişi gerekleştirdiği bankaya bağlı olarak ortalama 3-7 iş günü içinde iade olarak yansımaktadır.

11. Temerrüt Hali ve Hukuki Sonuçları

Alıcı, ödeme işlemlerini kredi kart ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kart sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekalet ücretini Alıcı'dan talep edebilir ve her koşulda Alcı'nın borcundan dolay temerrüde düşmesi halinde, Alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı Satıcı'nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder.

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR